UNITY3D – VERZE 5.6.0b1

UNITY3D – VERZE 5.6.0b1

Dne 13.12 vyšla nová beta verze unity- 5.6.0b1, která přišla s hromadou vylepšení: Vylepšení editoru, zlepšení grafického výkonu, novým přehrávačem videí a podporou pro Facebook Gameroom a Google Daydream.

Co je v této verzi nového

Podpora technologie Vulkan

Technologie Vulkan pomůže k dosažení lepšího výkonu her. Jeho hlavní výhodou je, že dokáže využívat více procesorových jader souběžně. V neposlední řadě je také třeba zmínit, že je cross-platform, což znamená, že se dá využít jak pro PC, tak i pro mobilní telefony (Konkrétně: Android, Windows, Linux a Tizen). Vývojáři Unity na svém blogu uvedli, že při použití Vulkan API se výkon renderování zlepšil o 60%.

Vylepšení grafiky

V této verzi byla také vylepšena grafika, například particle systém, který je nyní mnohem více přizpůsobitelný přímo přes inspektor, nebo nový způsob renderování instancí přes script, který téměř nezatěžuje CPU.

Mnoho nových funkcí pro vyvíjení 2D her

Bylo přidáno mnoho nových funkcí, které ocení vývojáři 2D her. Do sprite editoru byla přidána možnost automaticky generovat volitelnou úroveň mozaikování, nebo ručně upravit tvar spritu. Byla též přidána technologie umožnující roztáhnutí, či opakování určené části spritu. Tudíž můžete použít jeden sprite několikrát v několika variantách bez nutnosti importování dalších. 
9-slice editor

 

 

 

Zdroj: blogs.unity3d.com

Nový přehrávač videí

Nový přehrávač videí umožňuje přehrávání videí ve 4K a podporuje také 360° videa.

https://www.youtube.com/watch?v=M9hcz3DtEtg

Vylepšení Unity Collaborate

Ve starších verzích jste nemohli vybrat, které soubory chcete se svými kolegy synchronizovat, měli jste pouze možnost synchronizovat celý projekt. Nyní můžete vybrat přesně které soubory chcete a které ne.

Vizualizace debugu fyziky

Občas je složité poznat, které objekty ve vaší scéně mají kolidovat a které ne a to obzvláště, pokud collider není na pozici, kde se daný objekt vykresluje. Proto byla přidána možnost debugování fyziky, kde si můžete vybrat co chcete zobrazit a co skrýt.

debug fyziky

Zdroj: blogs.unity3d.com

Přidání nových fyzických funkcí

Byly přidány 2 nové funkce,  Physics.ComputePenetration a Physics.ClosestPoint, které mohou pomoci zejména při programování charakterů, kde potřebujete kontrolovat jak něco reaguje s okolními objekty.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *