Unity 3D – 3 Tipy jak si udržet pořádek v projektu

Unity 3D – 3 Tipy jak si udržet pořádek v projektu

Je velice důležité udržovat si ve svém projektu pořádek. Ze začátku se to může zdát zbytečné, protože máte v projektu jen pár assetů a ve scéně jen pár objektů, avšak časem budou assety a objekty ve scéně přibývat a vy budete ztrácet čím dál tím víc času jejich hledáním. Doporučuji tedy již od založení projektu si v něm udržovat nějaký systém. Takže nyní vám ukážu 3 tipy, jak na to.

1. Pořádek v souborech

Udržování pořádku v souborech je úplným základem jak na vašem počítači, tak na      serverech a tak i v Unity. Dokud děláte na projektu jen vy, tak je pouze váš problém, že v souborech nemáte pořádek, ale jakmile pracujete na projektu i s někým dalším, tak je to nutností. Je zcela na vás, jak si soubory uspořádáte, Unity vám v tomto dává naprostou volnost. Zde máte příklad, jak si uspořádávám soubory já:

  • 3rd-Party (Stažené assety)
  • Animations (Animace, Animatory, Avatar Masky, …)
  • Audio
    • Music (Hudba)
    • Sfx (Efekty)
  • Materials
  • Models
  • Plugins
  • Prefabs
  • Textures (Můžete ještě rozdělit na UV mapy, …)
  • Testing/Sandbox (Je dobré mít nějakou složku na věci, které teprve testujete)
  • Scenes
    • Levels
    • Other (Menu, Nastavení, …)
  • Scripts
    • Editor (Je dobré oddělovat si editor scripty od klasických)
  • Shaders

2. Pořádek v hierarchii

Udržet si pořádek v hierarchii není vůbec složité, stačí se pouze držet několika pravidel.

  1. Roztřiďte si objekty

    Tak jako u souborů, ani v hierarchii byste neměli mít všechny objekty jen tak nezařazené, zde je příklad, jak si objekty ve scéně uspořádávám já:

    • Cameras (Toto se může hodit, pokud vaše scéna obsahuje více kamer)
    • Dynamic (Sem dávejte objekty, které vytvoříte za běhu hry)
    • GUI (Canvasy)
    • Lights
    • Management (Pod tímto budou objekty, které řídí hru – Score Manager, Level Manager, …)
    • World (Sem dávejte objekty, ze kterých je tvořen váš svět – Terén, stromy, domy, …)
  2. Všechny prázdné objekty by měli mít základní pozici (0,0,0), rotaci a velikost

  3. Před jméno prázdných objektů, na kterých jsou pouze scripty dávejte @ (Např. @ScoreManager)

3. Přehled v inspektoru

Pokud script, který píšete obsahuje hodně veřejných proměnných, používejte atributy, díky kterým můžete udělat inspektor přehlednější.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *